søndag 18. mars 2012

Jeg skulle begynne i stor stil.....

Jeg er medlem av et hundeforum hvor det ble laget to tråder om hage, og det er vel litt av grunnen til at denne bloggen ble til når jeg tenker meg om;) Ble så inspirert av de flotte hagene til jentene, og har siden sittet masse på nett å drømt meg bort i flotte hageblogger.

Jeg har sittet å fundert på hva slags planter som kan passe inn i min hage, og har funnet ut at jeg må se det ann etterhvert for å planlegge en hel hage er visstnok ikke noe du gjør på et pr ettermiddager. I allefall når en ikke har planglagt hvor man skal lage blomsterbed engang. 

Så denne sommeren har jeg funnet ut at jeg skal lage det litt pent i de få beddene som er her, plante i krukker, å fortsette min store kamp mot ugresset. Så var det noen som lagde en tråd om kjøkkenhage, og jeg tenkte JAAA...tror til og med jeg kan klare noe sånt!! Så jeg begynte å planlegge et aldri så lite frøraid på plantasjen. Lagde ikke noe handleliste og tenkte at jeg ville finne ut av det når jeg kom dit.

MEN...

  

Dette var bare en del av hyllene som stod der!!! Tror jeg brukte en god time på å finne ut hva jeg ville ha, putta de i en handlevogn, henta et minidrivhus og en sekk med såjord. Tenkte ikke så mye over prisen da jeg stod der, men tenkte jeg skulle regne litt over hva det ville koste da jeg så at de grønnsaksfrøene jeg valgte var de dyreste frøene de hadde på lista. 6 frøposer, drivhus, noen små potter og såjorda kom på den nette sum av 750 kroner!!!


Jeg ble stående en stund å titte på den svære frøveggen mens jeg nok en gang begynte å drømme om hva jeg kunne sådd hvor, og hvor fancy det hadde blitt med egen kjøkkenhage, før jeg så smått begynte å kalkulere meg fram til at 750 kr på studentlønn ikke akkurat var helt fornuftig, i allefall når vi har en liten på vei som skal ha så masse ting og tang! Så jeg tenkte at det bare måtte finnes en nettbutikk hvor det ikke kostet så mye som 59 kr for en pakke agurkfrø, og la tilbake alle frøene utenom en pakke med tomater, drivhuset og pakken med jord.

 
 
 
Etter en liten runde på forumet fikk jeg et tips om en svensk nettbutikk som selger frø. På http://www.impecta.se/ fant jeg feks samme agurkfrø jeg fant på plantasjen til 59 kr til den flotte sum av 24 kr:) Nå har jeg gjort 2 bestillinger derfra og er ikke i nærheten av å ha brukt så mye på den butikken som jeg ville gjort hvis jeg gjorde kjøpet på plantasjen. Nå venter jeg bare på pakken fra sverige med både grønnsak og blomsterfrø:)

Jeg gleder meg til å så både grønnsaker og blomster:) Får se hvordan det går....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar