tirsdag 20. mars 2012

Jeg har sådd....

Mine første frø er satt i jord...

Eller....jeg har jo sådd før, men ikke alle forsøk har vært like vellykket, og dette er mine første frø hvor jeg er gira på prosessen, og har virkelig har lyst til at dette skal bli en suksess:)



 Frøene fra Lord Nelson ('Totem' F1) kjøpte jeg på plantasjen sammen med dette lille drivhuset. Denne busktomaten skal visstnok være svært lett å få til, så vi får se da...Har hatt flere blomster som liksom skulle være så lettvint å hanskes med, som har tatt kvelden her hjemme hos meg! Så jeg tror det ikke før jeg får se det;) hehe  

Fant en kjekk blogg hvor en snill dame har forklart hvordan man kan lykkes med såingen:)  http://blomsterknatten.blogspot.com/2011/03/det-er-prikletid-hvordan-lykkes-med.html



Spirene kom etter 5 dager i drivhuset og jeg har gjort alt etter boka hittil. Men jeg har allerede klart å gjøre min første feil. Ser dere alle de tomme hullene i kassen? jo...der skulle jeg nemlig så flere frø når jeg fikk pakken min fra impecta. De første frøene fra sverige har kommet, men nå som tomatplantene mine har spiret, skal de jo nå ha det kaldere enn hva de andre frøene skal ha når de skal såes!! Så dette var en skikkelig nedtur da!! Sitter med er nesten tomt drivhus og kan ikke så de nye frøene sammen med spirene, så de nye frøene skal i et gammelt drivhus jeg har liggende en plass (lete lete)! og ikke minst skal jeg vente til frøpakke nr 2 er kommet fra sverige slik at jeg kan så alt sammen samtidig så jeg har nogenlunde kontroll;)

Første feil er gjort, og fler skal det nok bli;)

1 kommentar:

  1. Disse spirene ser allerede prikleklare ut - så du kan plante de over i god jord og i litt større potter. Og sette de lyst og litt kjøligere. Så har du plass til nye runder med frø.

    SvarSlett